Un secol de viaţă

Mama Roza2O femeie din Sighişoara a împlinit vârsta de aur. Mama Roza aşa cum îi spun rudele şi vecini se poate lăuda că a trăit un secol de viaţă. Femeia a fost sărbătorită de familie şi de către primarul din comuna Vânători, Mihai Todoran care i-a oferit o icoană, flori şi un tort. Mama Roza ce a împlinit venerabila vârstă de 100 de ani, spune că îşi doreşte să mai trăiască, dar vrea să aibă forţă şi putere să se descurce singură. Deşi are un secol în spate, femeia declară ca are încă poftă de viaţă şi se simte foarte bine. La cei 100 de ani, femeia a muncit toată viaţa din greu. S-a născut la 28 noiembrie 1914 în comuna Atid judeţul Harghita, după ce primul soţ a murit, Mama Roza a luat drumul capitalei unde a avut cinstea să fie bona unei nepoate princiare a Casei Regale, pe lângă acest lucru ajuta şi în bucătăria regală, nu o dată aflându-se în preajma Regelui Mihai I al României. Aflăm mai multe informaţii despre viaţa Mamei Roza chiar de la dânsa. „La această vârstă mă simt foarte bine, nu pot să mă plâng. Nu pot să merg decât cu băţul, pot să mănânc orice, carne cât de multă. Am destui nepoţi. Dumnezeu m-a ţinut până la această vârstă iar eu nu pot să mă plâng, nu aştept să mor, aici mă simt foarte bine. Nu îmi mai doresc decât sănătate. În tinereţe am lucrat o bună perioadă de timp la Bucureşti, mi-a plăcut foarte mult munca în hotar. Eu am crescut la ţară nu în oraş şi cel mai mult îmi place la ţară. Am fost copilă orfană, iar bunicii m-au crescut, dar a fost foarte bine şi aşa. Nu am dus lipsă de nimic”. După căsătoria cu cel de-al doilea soţ, femeia s-a mutat în satul Feleag, iar de mai bine de 20 de ani locuieşte la Sighişoara la o fată a dânsei. Mama Roza are o mulţime de nepoţi, strănepoţi şi stră-strănepoţi.

Acest articol a fost publicat în Ştiri. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un comentariu